Saturday, August 14, 2010

Terasa Diri Bak Artis..

sepulangnya dari ngaja petang td..aku menunggu rombongan kengkawanku untuk ke bazar..di hadapan tekun..di tepi jalan..sebelah longkng..itu lah port terbaik yang aku pilih..terasa mata2 memandang aku yang berseorangan ibarat pungguk menunggu bulan..lantak ah..aku layan je dengar lagu dalam phone cam biasa..dulik kat orang..

skali tu ada yang datang tegur sambil tersengeh2 pandang aku..
"tak habis lagi..orang lain kan da knvo..ke......" belum sempat dia habiskan ayat..aku da jawab..
"sy edu..4 tahun.."..
xsanggup aku kena cam hari tu..sorang mamat tu pegu tegur aku.." eh..xabs lagi..extend ke?"
nganga aku..bnyk2 andaian bole bt.extend jugak yang dia pilih..tnya la aku ni wat MA ke PHD ke..syok la jugak rase...

hampir setengah jam menunggu..rombongan cik kiah tiba juga..kami pon berjalan menghala ke pintu utama kompleks desasiswa RST..skali kami di serbu dengan meriahnya oleh segerombolan manusia yang mahukan sign atau autograph dari kitorang..aku da menolak mulanya..tapi mereka mendesak..akhirnya..aku turunkan jua signature ku yang berharga itu pada banner mereka..terasa diri ini ibarat artis popular takkala di perlakukan sebegitu..femes skejap aser rombongan cik kiah..

mereka-mereka itu xlain xbukan adalah aktivis USM yg berkempen ttng "Say No To Plastic Bag"..dan aku da sign untuk tidak menggunakan plastik bag..

walau bagaimanapon..setibanya di bazar..persetujuan tadi terbatal dengan serta merta..entah berapa bnyk plastik beg yang kami pegang setiap sorang..bak kata abg kosim si penjual air jagung.."xkan nk buh air lam kertas kot"...

tp ape pon..ku puji semangat mereka yang berkempen itu.."say no to plastik..say no to plastik.."

No comments: