Thursday, August 12, 2010

niat kena ikhlas..



semalam aku pegi bazar ramadhan..mulanya kecewa sebab terpaksa pegi sorang..tp mengenangkan niat aku nak pegi bazar adalah semata-mata untuk membeli makanan..maka aku mengambil keputusan untuk pergi bersendirian..teman-temanku semuanya kepenatan..xpelah..bukan jauh mana pon..

hampir saja aku nak melangkah keluar..maka rumate aku terjaga dari lena..sudi menemani aku ke bazar..
"lega xyah g sorang"..kataku dalam hati..

maka bermula la edisi mencari makanan kami berdua..perkara pertama adalah beli lauk-pauk untuk berbuka..oleh kerana kami jenis ala kadar..2 jenis pon sudah memadai..(membazir amalan syaitan).

setelah selesai ku membeli makanan dan minuman..ku melihat jam di pergelangan tangan..da nk pukul 7 kan..kataku kepada rumate..
dan tetiba.....
"aih...nasik belum masak la!"
hampeh..beli lauk bukan main..nasik xmasak..sudah-sudahnya..kami pon beli la nasi kerabu..

lantas takkala menapak pulang..terbayang pula wajah teman-teman kesayangan.."beli lah kuih-kuih untuk makan sama-sama nanti"..berkata hati kecilku..

singgah sekejap kat gerai kuaih...
"bang..kuih ni satu berapa?"
satu 50sen dik"
"bagi tiga bang"
abang tu pon buh la kuih yang aku mintak..nak beli banyak-banyak takut x habis cam slalu..xcukup xpe..hehehehehe..
"brape bang..?"
"80sen dik"
biar betul abang ni..kata hati kecilku..try g singgit..dia bg balance lak 20sen..rezeki2..

mungkin niat kena baik kot lain kali..:))

No comments: