Thursday, August 12, 2010

mari basahkan gusi anda yang kering..:))



Presiden Vs Menteri

Seorang Menteri telah mengatur janji untuk bertemu dengan Presiden. Tapi ia terlambat 2 jam dari waktu yang telah dipersetujui, sehingga Presiden marah benar kepadanya.

'Kemana kamu pergi?' hardik Presiden, 'Sudah 2 jam saya menunggu.'
'Saya mengaku salah,' kata Menteri. 'Masalahnya lif yang saya naiki rosak. Dan tahukah tuan Presiden, selama lif diperbaiki saya terpaksa berdiri selama 2 jam.'

Presiden menumbuk meja dengan marahnya. 'Tolol...!' teriaknya. 'Jadi maknanya, kamu berdiri menunggu lif itu diperbaiki selama 2 jam?'

'Betul , tuan Presiden.'

'Tolol dan begong !!' teriak Presiden lagi lebih keras. 'Mengapa kamu tidak duduk saja??'


Gua Ajaib
NI KISAH BEDAH BERUMUR 7 TAHUN.
Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall... Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap kat kampung... Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia....

' Pak, itu amenda pak?'
Bapak di jawab,' Entah lah nak....bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh....'

Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi kedinding dan menekan butang lif tersebut.....lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup.....tidak lama kemudian lif terbuka...TINGGGG!!!!! keluarlah seorang amoi yang punyalah cun cam SHANIA TWAIN... lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah...

'NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI, KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH....CEPAT!!!

Terbalik Cinta
Teruna: "Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama."
Dara: "Apakah kau rela kalau aku pergi?"
Teruna: "Tentu Tidak! Jangan sesekali kau berpikiran seperti itu."
Dara: "Apakah kau mencintaiku?"
Teruna:: "Tentu! Selamanya akan tetap begitu."
Dara: "Apakah kau pernah berlaku curang?"
Teruna: "Tidak! Aku tak akan sesekali melakukan hal seburuk itu."
Dara: "Maukah kau menciumku?"
Teruna: "Ya..."
Dara: "Sayangku...

Sesudah 5 tahun nikah..."

Sila baca dari bawah ke atas.


Balik Lewat
CERITA NI TENTANG ISTERI YANG TAK PUAS HATI DAN CEMBURU SUAMINYA JIKA BALIK KERJA LEWAT. PADA SUATU HARI....

ISTERI: abang kalau balik kerja jangan menyempang ke lain pulak!!
SUAMI: ye le........ (dengan nada bengang)...
ISTERI: Selalu abang balik mesti lewat 9 malam baru sampai.... jam la apa la macam macam alasan.
SUAMI: ye...le (seperti biasa tahan leteran isteri)

Satu hari si suami ada kerja lebih masa... dia dah risau apa alasan nak diberi kali ni... maka masa balik tadi dia lepak kat taman bunga nak pikir apa alasan dia... tak sedar dah sampai pukul 1 pagi. lagi bertambah risau la dia.... sebab tak pernak balik begitu lewat. dia pun bergegas balik ke rumah... setibanya dirumah isterinya dah tunggu depan pintu...

SUAMI : Hai... Yang... (dengan gementar....)
ISTERI: Ini lah kali pertama saya tengok abang balik awal....
SUAMI: Kenapa..? (dengan penuh kehairanan)
ISTERI: 1 pagi abang sampai........ pagi pagi lagi abang dah balik... selalu abang balik malam..
SUAMI: (dengan penuh semangat menjawab) Abang tadi tak menyempang ke mana-mana masa sampai simpang rumah tadi abang terus saja, teringat pesan awak.....
ISTERI: Selalu lah balik awal macam ni.....
SUAMI: ye lah abang akan balik awal mulai hari ini....

MAKA BEBASLAH SUAMI TADI DARI MASALAH LETIRAN ISTERI, SEJAK HARI TU SUAMI NYA AWAL-AWAL DAH BALIK KADANG-KADANG 2 PAGI KADANG-KADANG 3 PAGI


Cita-Cita
Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, 'Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya'.

'Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?', tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, 'Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel'.
'Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?'.

Seman berdiri dan berkata, 'Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya...'.

No comments: