Saturday, August 7, 2010

Kegilaan ku terhadap kain cotton..(Confession of shopaholic)


Aku da lama obsess ngan kain cotton untuk di buat baju kurung..even raya tahun ni aku beli kain cotton untuk buat baju raya..

Nk dijadikan cerita..mmber aku ajak la aku g jalan2 kat pameran ICT dalam kampus aku ni..jalan2 pusing gerai2 yang ada..tetiba ku tertengok gerai jual kain2..mula2 tu aku buat xlayan je tengok member2 aku dok belek-belek kain..skali aku terdengar abang jual kain tu cakap..

“yang tu kain cotton dik..murah je..abg leh bg diskaun..”

Otomatik aku pegi dekat ngan mmber2 aku..terus aku rembat 2 helai..sepanjang nk balik hostel..aku sengih je memanjang..puas ati dapat kain cotton! Mmber aku yang sibuk nk beli kain td tu xbeli pon..aku yang xnak beli ni terbeli!

Malam semalam plak ada pesta konvo kat USM..member2 aku ajak teman diorang g beli tudung..aku pon ikt jela..da pasang niat ni..aku xnk beli pape..xnak!

Skali da smpai sana..punya la bnyk gerai jual kain cotton..kelabu mata aku..xsedap duduk je aser klu xbeli..aku pon pura2 xnmpak..nk save bdget la kan..skali mber aku pon cakap..

“yang ni cantik la ain..seswai ngan awak..”
Arrgghhh…tergoda aku..aku pon beli 2 pasang…jalan2 nak balik..terjumpa 1 gerai ni yang jual cotton viscose cun2 punya..tanpa piker pnjang..lg 2 helai aku rembat..yesssss!

Siyes aku da xpikir masa nk beli tu..balik2 bilik..baru la aku sedar..i’m broke!!!

Moral of d story..pikir dlu habis2..!



No comments: