Thursday, August 19, 2010

melawat kanak-kanak istimewa



hari ni aku akan ke pusat syndrom down lagi utk observe ngan buat aktiviti bersama ngan felicia ngan rebecca again..lepas seminggu agak-agak kanak-kanak 2 orang tu masih igt lagi x kat aku ngan kawan-kawan? ni sumer ntuk asgnment paper psikolinguistik aku lah ni..mulanya mmbebel gak aku kena buat keje ni..tp last2..bila da jumpa budak2 ni..aku rasa seronok la pulak..comel2 je diorang ni..

at least aku dapat pengalaman kot cane nak deal dan tahu serba sikit tntang anak-anak istimewa ni..walau aku ada adik yang istimewa..tapi sakit diorang ni berbeza dan walau adik aku istimewa..aku tetap sangat sayangkan dia..dan pasti hari ni..sama cam minggu lepas..aku akan merindui adik amira ku yang comel itu..rindu pulak nak balik rumah..

aku da berazam ni..bila balik umah nnt..aku nak baik2 ngan layan adik aku main ngan tengok tv abis2..nak bawak dia g jalan2..sian dia..pas aku g kat center ni..aku sedar yang mereka2 ni pon nak hidop normal macam aku ugak..xpernah mintak jadi macam ni dan aku patut syukur dengan apa yang aku ada selama hari ni..mereka ni patut dilayan dengan baik dan saksama tanpa diskriminasi..dan aku xpenah mendiskriminasikan adik aku amira dengan adik2 yang lain..kadang2 aku lebihkan dia..

yaya...acik sayang aya sangat2..muahhhxxss..

paling penting..pergi tempat macam ni dan jumpa dengan mereka2 yg kurang bernasib baik ni..aku belajar menginsafi diri dan mensyukuri nikmat yang ALLAH s.w.t xputus2 kurniakan kepada aku..Syukur ya ALLAH..Alhamdulillah..


No comments: