Thursday, August 19, 2010

Blaja Bahasa Cina

sem ni aku amik paper cina..saje suka2 nak belajar bahasa lain selain dari english ngan melayu..kot2 la nnt bila aku mengajar..aku kena deal ngan budak2 cina..senang la jugak aku nak berkomunikasi ngan diorang ni..naseb baik la aku amik paper ni ngan bff aku..so xdela aser bosan atau malas nk g kls..rajin je nk g kls ni..lgpon sbb aku da kn aim ngan lecturer cina ku..knp? kerana.....

aku la satu-satunya pelajar dalam kelas tu yang ada masalah dalam menyebut words cina ni ngan betul using the right tone..payah la plak nk sebut dia..nk kena ikut tone yang betul..salah sebut kang lain lak jadinya..pernah aku kena tahan lam kelas..xleh balik sama ngan student2 yang lain selagi aku belum boleh sebut ape yang sku belajar aritu ngan betul..malu gak aser ngan classmate dan bff aku..diorang pass je..aku ni yang asik kantoi..klu bab menulis aku ok tapi nak ingat tulisan dia tu..xsemua la yang aku igt...

lecture aku siap blutooth kat phone aku lagi cara sebutan yang betul nak suh aku denga tiap2 masa...aku buat la apa yang dia suruh dan practice kat bilik..alhamdulillah..sekarang aku da xde masalah lagi dalam kelas tu..cuma aku takut ngan test dan exam nnt..boleh ke aku jawab?

aku akan berusaha bersungguh-sungguh untuk paper ni..xnak jadi pelajar paling lemah lagi!!!!!!

No comments: