Saturday, August 7, 2010

How old is your metabolism age?

How old is your metabolism age?


Pernah tak sesape cek diorang punya metabolism age? 2 hari lepas aku ngan ila..kawan rapat aku pegi cek kitorang punya metabolism age..dia suh kitorg isi ketinggian ngan jumlah air yang kita minum setiap hari. Meh aku citer pasal aku je la yea..

Tinggi aku 161 cm..tinggi x? hehehe,,pass la nk jadik model..berat aku plak..tetttt..xyah gtau..yg pasti aku under weight! Pastu body age aku atau metabolism age aku adalah 15 tahun!! Yeaahaaa..suka hatiku..sedangkan umur sebenar aku adalah 22 tahun..

Jumlah air dalam badan adalah 63.5% yang mana menunjukkan jumlah air yang mencukupi..x silap aku 55% ke atas adalah jumlah air yang mencukupi untuk badan. Jumlah lemak keseluruhan aku plak 13.3%...xcukup lemak..sepatutnya aku kena cecah 18%..dan visceral lemak aku, iaitu lemak dalam organ penting adalah pada skala 1..hehehe..aku sehat sbb skala yang sepatutnya adalah 1-4. Oleh itu, organ dalaman aku bebas dari lemak2 tepu yang merbahaya. Cuma yang aku sedihnya..skala lemak dan otot aku adalah 7..ertinya aku kurang lemak dan jugak muscle.

Disebabkan itulah aku mengambil keputusan untuk buat exercise..demi nk tambah otot bia nmpak cun! Hahaha..hampeh..2 hari ku bersenam dengan buat ketuk-ketampi..habis sakit2 paha ku..rasa cam orang tua dah..nk gerak sikit pon sakit..padan muka ku!

Kini..aku sedang berusaha untuk tambah berat badan..muscle dan jugak lemak! Sesape yang boleh tolong aku untuk mencapai target ku bg mncapai berat sehingga 50kg..huhu..:(

No comments: