Tuesday, November 27, 2012

Kisah Cantik

kisah cantik kali ni bukan kisah si beauty and the beast tp si prince charming and the ugly betty..huahuahua..maknanya bila si lelaki lagi hensem dr pasangannya yang sekadar cukup sifat ( sepatutnya dah bersyukur dari cacat )

betulkah lelaki xkesah andai pasangannya tiada rupa sedangkan dia hensem bergaya..sedangkan setiap kali terpandang perempuan cantik, mata tertancap kaku, terpesona memandang..terluah kata2 menginginkan yang cantik juga..adakah dia betul2 menerima kekurangan si pasangan? kenapa memilih yg kurang andaai boleh memilih yg lain? ada maksud tersiratkah disebalik penerimaan itu dan selama manakah sang lelaki berparas indah ini mampu bertahan dengan pasangan tiada rupa?   oowwwhhh jawapannnn..mana kamu????

"betulkah itu pilihan kamu? berpuas hatikah? masih ada masa lgi untuk memilih" kata si ibu kepada anak lelakinya yang berparas indah itu.."ibu berkata dari perspektif orang ramai, anak ibu hensem tp pasangan tidak..apa lebihnya perempuan itu sehingga anak ibu mahukan dia?" adakah si ibu cuba memberitahu bahawa dia tidak berkenan dengan pilihan anaknya, gadis kampung yang tiada rupa.

lalu bagaimanakah perasaan si gadis bila mengetahui luaran itu dinilai lebih dari dalaman..terkilan lah hati kecilnya walau cuba menafikan..iya..dia sedar dirinya tidak cantik dan kerana itu dia mahukan lelaki menerimanya seadanya dia, segala kekurangan dan kelemahan diterima dan kelebihan disyukuri..bukan kekurangan dikritik tapi kelebihan dicari untuk dimanfaati..

resam dunia..inilah dunia. cantik bukan segalanya..andai kecantikan fizikal di cari..saya dengan rendah hati mengakui kekurangan diri..

No comments: