Saturday, November 19, 2011

heartless?

first time aku dengar orang cakap aku ni heartless..lawak tahap ape ntah..kot yea pon nk reflek diri sendiri..jangan la cakap aku yang camtu..aishhh..manusia..salah sendiri mati2 xnak mengaku..nak jugak salahkan orang len..bila dah habis ayat nk cakap..last2 skali cakap aku ni la pulak yang xde hati perot..

andai kata betul aku ni xde ati perot..maaf banyak2 yea kak..bukan saya xde ati perot sbb brenti keje ngan akak dan keje sbelah..sy ni sbenarnya cukup lengkap..perut, hempedu, limpa, hati jantung..in tip top condition. alhamdulillah sbb ALLAH S.W.T da bagi kesembuhan dan kesihatan yang baik..

akak cakap sya xde ati perot tp penah x akak fikir ape yg akak buat? akak bagi gaji pekerja lewat 18 hari sedangkan akak anak beranak makan cukup, hidup senang lenang tp kami pekerja terpaksa ikat perut dan berjimat2 even nak makan nasik pon..nasib baik saya ad keluarga yang pemurah..sekali lagi syukur ya ALLAH atas nikmatmu ini..berhati perutkah akak? klu saya ni anak yatim cane? sape nk sara saya?

ada pekerja lain yang dah 4 5 bulan akak xbayar gaji sbb suami akak xpuas ati ngan diorang..sbbnya datang keje lewat..tp akak xpenah pikir kot kenapa diorang protes camtu..dari gaji diorang yang asal akak potong sampai separuh..siapa yang xrasa kecewa dan semangat nk kerja..akak hanya fikir suami tercinta akak tu je..penah x fikir sket perasaan pekerja2 ni? diorang ada anak isteri..kerja bagi tiap2 hari, bila dapat duit akak guna sekeluarga tanpa bayar gaji untuk penah lelah mereka..berhati perutkah akak?

akak cakap sedap..orang tu teruk orang ni teruk..yang paling teruk yang depan mata akak sendiri..akak rasa layak ke nk kata2 orang sedangkan suami sendiri xpenah sujud kat sejadah..dan lagi teruk dr yang paling teruk..akak diam xkata pape..

lepas ni mst akak lagi bencikan saya kan..sbb saya la yg da cakap kat diorang sume bahawasanya xde guna diorang terus keje ngan akak sbb xberbaloi..keje ke xkeje ke duit tetap xdapat..mula2 saya brenti pastu lagi sorang..then coming soon akan ad lagi sorang yg brenti..saya tau akak akan cakap sy hasut diorang..sy xkesah sbb sy cakap yg betul..diorang sendiri reti menilai..

walau ape pon sy xbdendam ngan akak walau banyak jugak la benda xpatut sy terima dari akak..cuma sy harap akak sedar..sekian..

No comments: