Saturday, August 13, 2011

mercun..perlu ke?

pagi2 lagi tidur ku terganggu dek bunyi mercun..kebom kebom..adeh..sakitnya hati..dah la mlm xle nak tdo..siang pon xleh..panas ati betul..terus bangun bukak tingkap..bajet2 nk sound sape yg main..skali ku pandang..adeiii..adik aku kot..klu kecik2 bole ku luku pale..ni da umor 19..hampeh betul..


nape tiap2 kali raya mesti nak main2 mercun..(padahal masa aku kecik2 dlu pon sama je..beli gak mercun main ngan kazen2..klu g kedai ngan mam ngan ayah masa kecik2..tengok orang jual bunga api..tobat nangis2 nak..). suddenly msa tengah2 aku taip ni..teringat kat arwah ayah lan, merangkap pak cik kesayangan aku yang dah kembali ke rahmatullah malam puasa pertama..al-fatihah...

dlu..mesti dia beli nercun banyak2 untuk anak2 dia..pastu g main kat umah aku ramai2 ngan anak2 buah yang lain..meriah je aser.. syok je tgok kazen2 rebut nak pasang..bukan budak kecik..da besar kot..hehehe..tp kali ni da lain..raya pon da x best..klu x kami mesti beraya bersama..oppss...air mata..tlg jangan mengalir..

ayah lan yg pakai baju kaler putih..miss him

tiap2 kali dengar lagu raya lam playlist mp3 kat umah..akan ada takbir raya terselit skali..cepat2 adik ku amira suh tutup..jangan dengar takbir..nanti orang lam kubur nangis..seksa kubor mula balik..nanti ayah lan pon sedih..sayu ati ku dengar..kazen ku syakir..dengar je takbir..meleleh air mata..mesti tringat abah kesayangan dia..tabah la hati...tiap2 hari dia datang kubor abah dia..bacakan yassin..aku tau dia rindu..aku sendiri pon tiap2 kali pegi umah dia..mesti g area ada gambar2 yang duk gantung tu..tatap dlu gambar ayah lan..lain je aser tanpa dia..tapi dia tetap ada lam ati dan ingatan aku..

masa sekarang untuk jaga dan berbakti kat mama ngan ayah lak..pemergian ayah lan bg impact kat idop aku..i'm afraid whenever i think  dat i'l loose both of them someday..not now..please DEAR ALMIGHTY ALLAH..kau jagalah kedua ibubapaku, kakak2, adik2 dan sedara mara..berikan kesihatan..panjang umur untuk beramal..dan kesembuhan untuk setiap penyakit kepada kami semua..amin.


No comments: