Wednesday, September 22, 2010

TEST BAHASA CINA

tadi aku ngan bff ku ad test ntk paper cina ktrg..da smpai hujung2 sem ni.bila belajar pon makin payah..mula kami hilang semangat dan rasa menyesal amik paper ni..tapi nak buat cane..nak drop pon dah xleh..lagi satu..klu orang lain boleh..kitrg pon mesti boleh jugak sbenarnya..janji rajin..

nak dijadikan cerita..sebab da memang petang tadi test kitrg...aku pon sanggup la ponteng lecture skul admin semata-mata nak g study kat library ngan bff ku..konon2 nak score la ntuk test ni..xmo dapat markah tercorot..dengan semangatnya kami langkah kaki masuk library tu..tapi lupa lak kaki mana dlu ngan lupa nak baca bismillah..sampai2 kat meja study..kami pon bukak buku latihan ngan nota nak study..dengan suasana yang sunyi sepi..sejuk aircond yang membuai-buai..aku pon mitak izin ngan bff ku

"nak tdo dlu jap.."
"bape lama nak tdo tu?"
"5-10 minit je pon..pastu bangun study ah.."

kat depan ktrg ade sorang mamat tu..lantak ah..da ngantuk..aku tido kat meja aku..guna mata aku..ape nak kesah ngan ko..dan terus aku menyembamkan muka ke meja ngan jayanya..siap mimpi2 lagi..tetiba aku terjaga..

"lohhh...patut la xgerak2..dia pon tdo jugak"..rupenya bff ku pon join skali aku tdo..alang-alang dio tdo..aku pon sambung lagi peniduranku..sehinggalah aku terdengar bunyi azan...astagfirullah hal-azim..sejam lebih rupenya kami sembam kat meja tu..mamat kat depan pon da blah..da ganti ngan orang lain lak duk kat situ..nasib xde air bisa meleleh-leleh..

sudah-sudahnya...gagal la perancangan untuk pulun study last minute ktrg..dengan pasrahnya masuk tutorial ntk jawab test..nasib sebelum tdo semalam aku ad belek-belek buku latihan..xdela kosong sangat kertas aku tu..tapi pape pon..lompang-lompang itu tetap ada..

dan kami telah berjanji untuk membuat sehabis baik bila finl nanti..tertunaikah janji dan azam itu?..kita tnggu je la..

No comments: